Tuesday, December 8, 2009

Sormukset

Rakastan koruja! Minulla on niitä paljon, toki kaikki niistä eivät ole aitoja. Useimmat koruni olen saanut lahjana mieheltäni, perinyt äidiltäni tai Valma-tädiltä tai ne on ostettu ulkomailta. Heh, ulkomaillahan tässä asutaan...

Minulla on 7 sormusta, jotka ovat jollain lailla merkityksellisiä eli todella arvokkaita minulle. Kuvassa ne ovat seuraavalla tavalla sormessani nimettömän juuresta lukien:

- Tillanderin sormus, jonka mieheni osti minulle 10-vuotishääpäivän kunniaksi

- Valkokultatimanttisormus, jonka äitini oli ostanut nuorena itselleen. Hän lahjoitti sen vaihto-oppilasvuoden isäntäperheeni äidille joululahjaksi v. 1983 eli 26 v sitten. Amerikan mom antoi sen minulle takaisin muutama vuosi sitten juhliessamme hänen 80 v synttäreitään Los Angelesissa.

- Kihla- ja vihkisormukset, jotka eivät ole alkuperäiset. Sain ne lahjaksi täyttäessäni 40 v ja ne kaiverrutettiin toissakesänä, kun uusimme vihkivalamme.

- Äitini 40-vuotislahjaksi saamansa timanttisormus, jonka laitoin sormeeni valmistuessani hammaslääkäriksi. Äitini oli kuollut 6 kk aiemmin.

- Timanttisormus, jonka sain lahjaksi mieheltäni toisen poikamme synnytyksen kunniaksi.

- Helmisormus, jonka sain vuosi sitten eräältä tärkeältä pariskunnalta saavutukseni kunniaksi.



No comments:

Post a Comment