Friday, April 23, 2010

100 faktaa...

Voi ei, kai munkin on nyt sitten tehtävä tämä postaus, kun kaikki muutkin tuntuvat niin tekevän ;-). Haastan samalla Mervin, Skinnun, Susan ja Itkiksen tekemään saman!

1. Rakastan tanssimaista liikuntaa ja minulla on hyvä rytmitaju ja keho hallinnassa.

2. Minulla on yksi pikkuveli.

3. Minulla on 20 bestistä ja he kyllä itse tietävät, keitä he ovat!

4. Bestisten lisäksi minulla on lukemattomia muitakin ihania ystäviä. Aivan valtavasti ;-)!

5. Olen kiitollinen aviomiehestäni ja pojistani. He ovat koko maailmani.

6. Olen joskus äkkipikainen.

7. Rakastan isääni ja ikävöin häntä, kun asumme toisistamme niin kaukana.

8. Olen allerginen monille asioille, kuten pölylle, eläimille, homeille, siitepölyille, kalalle, kiwille ja pähkinöille. Rasittavaa.

9. Allergiani ovat hyvin hallinnassa, koska hoidan itseäni hyvin (siedätyshoito).

10. En osaa leipoa pullaa. Ehkä osaisin, mutta en edes halua osata ;-).

11. Paperipinot vainoavat minua! En jaksa käydä niitä läpi ja deskini on usein kaaoksen vallassa. Nytkin tekisi mieli heittää roskiin kaikki pinot...

12. Tykkään auttaa ihmisiä ja ihmiset usein hakeutuvatkin seuraani apua ja neuvoja pyytäen.

13. Peräännyn, jos huomaan, että minua käytetään hyväksi. Auttamisen täytyy olla molemminpuolista. En useinkaan pyydä muilta apua, mutta sen kerran kun pyydän, oletan sitä saavan.

14. Nauran paljon.

15. Minulla on astma.

16. Minulla on heinänuha.

17. Minulla on atooppinen iho.

18. Inhoan pihejä ihmisiä.

19. Itselläni on hyvin "suuret linjat".

20. Olen joskus hulda huoleton ;-).

21. Olen horoskoopiltani Kalat.

22. Rakastan iPhoneani ja Macciani.

23. Shopping is my middle name.

24. Saan raivokohtauksen, jos huomaan lasten tukkineen vessanpytyn.

25. Olen armoton herkuttelija.

26. Olen suklaa-addikti.

27. Rakastan kenkiä.

28. Rakastan laukkuja.

29. Oikea nimeni on Minna Katriina.

30. Kutsumanimeni on Katriina tai Kati. Ennen muinoin mua kutsuttiin Kikaksi, apuaaaa!!!

31. Minulla on hyvin tavallinen suomalainen sukunimi.

32. Lastemme nimet ovat suomalaisia.

33. Minulla on green card.

34. Olen ollut vaihto-oppilaana Kaliforniassa.

35. Puhun 6tta kieltä, kaikkia en niin kauhean sujuvasti.

36. Matikka ei ollut minun juttuni koulussa.

37. Osaan soittaa viulua sekä pianoa.

38. Olen koruhullu.

39. Ja astia.

40. Rakastan sisustamista.

41. Olen vaihtelunhaluinen.

42. Matkustamisessa on mielestäni jotain hyvin jännittävää.

43. Haluaisin laihtua.

44. Näen asiat yleensä erittäin positiivisesti.

45. En ymmärrä negatiivisiä ihmisiä ja hakeudun pois heidän seurastaan.

46. Minua säälittää jotkut ihmiset, esim. täällä Amerikassa vanhukset, jotka joutuvat käymään töissä ja etenkin kamalissa sellaisissa.

47. En tahdo jaksaa hitaita ja laiskoja ihmisiä.

48. Energiatasoni on todella hyvä.

49. Joskus tarvitsen nokoset.

50. Aamulla kun herään, pääni on täynnä ajatuksia, että mitä kaikkea kivaa teen tänään!

51. Narskutan hampaitani ja pidän sen takia öisin purentakiskoa suussa.

52. Se kisko on joskus yön jäljiltä hukassa ja koko perhe etsii sitä ihan kauhuissaan.

53. Olen erittäin huumorintajuinen.

54. Narskuttelusta johtuen minulla on noin kerran kuussa kamala niskakipupäivä.

55. Käyn kiropraktikolla säännöllisesti.

56. Tykkään kaikenlaisista hoidoista ja hieronnoista.

57. Ajattelen usein äitiäni, joka kuoli 11,5 v sitten.

58. Pelkään syöpää ihan kauheasti.

59. En juo alkoholia kuin ihan vähän.

60. Käsilaukkuni ovat sisältä usein kuin pyörremyrskyn jäljiltä.

61. Pesen pyykkiä melkein koko ajan.

62. Tykkään tehdä listoja ja vetää niistä sitten tehtyjä asioita yli.

63. Olen matkustanut Amerikassa aika paljon.

64. Minulla on LA:ssa vieläkin vaihtariperhe, joihin pidän jatkuvasti yhteyttä. Daddy täytti juuri 90 v ;-)!

65. Kasvatan hiuksiani.

66. Nuorena harrastin yleisurheilua ja telinevoimistelua.

67. Olen 168 cm pitkä.

68. En halua kertoa painoani ;-).

69. Osaan tehdä kasvohoidon.

70. Ja juurihoidon.

71. Flossaan hampaani melkein joka päivä enkä ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tee sitä.

72. Minua ällöttää raakojen kanojen ja lihojen käsittely.

73. En ole mikään himokokkaaja, kokkaan kun on pakko.

74. Minusta ei tulisi ikinä alkoholistia.

75. Olen aika kova määräilemään kotona.

76. Meidän pojat ovat melkein liian kilttejä!

77. Oisin halunnut tytön, mutta ehkä tulen paremmin toimeen poikien kans ;-).

78. Haluan pukea poikani hyvin.

79. Rakennan kansainvälistä liiketoimintaa monessa maassa, mutta en puhu tästä monien ihmisten kanssa, jotka eivät itse ole mukana bisneksessä.

80. Tasan 12 v sitten synnytin keskimmäisen poikani Oulussa ja seuraavana päivänä menin radiologian tenttiin.

81. Valmistuin yo-merkonomiksi v. 1989 ja 10 v myöhemmin hammaslääkäriksi.

82. Asuimme vuodet 1994-1996 mieheni kanssa San Diegossa.

83. Minulla on ihanat appivanhemmat Oulussa ja arvostan heitä suuresti.

84. Olimme samassa koulussa mieheni kanssa ala-asteella.

85. Olen hyvin uskollinen ystävä.

86. Inhoan pettämistä.

87. Olen empaattinen ihminen.

88. Minua ärsyttää vinkuiitat ja -eetut.

89. Minulla ei ole yhtään ikävä Suomen talvia.

90. Odotan Suomeen menoa.

91. Vaatehuoneestani löytyy hurrrrjasti vaatteita.

92. Olen kova tyttö organisoimaan.

93. Rakastan laittaa tiskikonetta enkä halua, että kukaan muu koskee mun koneeseen.

94. Sama koskee pyykkikonetta.

95. Tykkään, kun meille tulee vieraita.

96. Olen äitini näköinen.

97. Isäni lupasi ostaa minulle kesällä pyörän Suomessa ;-).

98. Minulla on yksi ihana täti ja miehelläni monta. Tykkään heistä kaikista.

99. Salaa toivon, että meidän pojille alkaisi ilmestyä jo tyttöystäviä...

100. Huh, olipa työlästä! Nyt rentoutumaan!

11 comments:

  1. Näitä oli tosi kiva lukea. :) Mitä kieliä muuten puhut? Olisi kiva jos voisit tehdä joskus postauksen asumisestasi Jenkeissä. Milloin muutit sinne, missä olet asunut ja vaihtovuodestasi.

    ReplyDelete
  2. Olipas mukava lukea listaasi ja muutenkin blogisi on kiva!

    ReplyDelete
  3. OMG ihan hirvee duuni tosiaan... En tiia koska kerkeen tammosen vasaamaan....

    Just tultiin lasten kanssa Oulusta, jossa oltiin isoisoaitia katsomassa. Oli vahan huonossa kunnossa, siksi lahdetiin ex-tempore matkaan. Nyt taas kotona ja koneen aaressa. Tosin ihan hirvee flunssa tarttui sielta pohjoisesta mukaan:(

    Halit muru!
    M

    ReplyDelete
  4. Mitä tarkottaa hampaiden flossaus? :)

    t.maalaisjuntti

    ReplyDelete
  5. Huhhuh, mikä homma mutta olipa hauska lukea :D. Joku kaunis päivä yritän ehkä pykätä moisen listan minäkin... tai jos pääsis edes numeroon 50 asti.

    Edelliselle: floss = käyttää hammaslankaa.

    ReplyDelete
  6. Radiologian tenttiin????hihi:)
    Hauskat synttarit pojallesi!

    ReplyDelete
  7. Julia: suomi, ruotsi, englanti, saksa, espanja ja italia. Espanjaahan täällä kuulee koko ajan ja pikkuhiljaa sekin alkaa sujua. Joo, laitan postausta tässä piakkoin tänne muutosta ja vaikka vaihtarivuodesta, vaikka siitä on jo kulunut kyllä aikaa aikasta kauan ;-).

    Tiia ja Constina: kiitos!

    Mervi: koeta parantua pian ja halit sinnekin!

    Anonyymi: Skinnu jo kertoikin, että flossing on hampaiden lankausta eli siis hammasvälien puhdistusta hammaslangalla.

    Skinnu: no tee se 50!!!

    Mims: joo, radiologian tenttiin... Oulun yliopistollinen sairaala yhdistyy tunnelilla hammaslääketieteen laitokseen, joten se katsottiin samaksi rakennukseksi. Olin lukenut jo edellisenä iltana tenttiin, joten halusin sen mennä suorittamaan pois alta. Läpi meni muuten ;-)!

    ReplyDelete
  8. Niinpa joo sehan on tosi katevasti siina kyljessa, itse kavin Kastellin Lukion siina vieressa :)

    ReplyDelete
  9. Mims: samma här, Kastellin lukiosta kirjoitettu!!! Onko sulla omaa blogia?

    ReplyDelete
  10. Moikka,

    yritän lueskella kuulumisia, mutta juutuin heti tähän ! Hauskaa! Mua naurattaa ihan hirveästi tuo maininta sun hyvästä energiatasosta, vitsit kun joskus itsekin olisi niin energinen. Ja muistan hyvin sen tentin :-D. Sulla taisi olla uimarengas mukana ;-).

    iPhone ja MacBook ovat mun rakkaat :-D

    P

    ReplyDelete