Monday, April 11, 2016

Miltä tuntuu olla viiskymppinen?

Nyt on kyllä juhlittu ihan hurjasti! Halusin laittaa vähän itsellenikin asioita ylös, miltä tuntuu nyt näin juuri 50 v täyttäneenä!

Olo on kyllä melkolailla samanlainen kuin aina ennenkin :-)! Olen melko terve ollut aina, lukuunottamatta allergioita, mitkä ilmenevät atooppisen ihottuman, heinänuhan ja astman muodossa. Ihoni on työläs hoitaa ja kutiseva, mutta olen siihen niin tottunut. Heinänuha ja astma ovat hyvin kontrollissa, varmaan siedätyshoitopiikkien johdosta. Niihin ei ole säännöllistä lääkitystä tällä hetkellä. 

Olen luonnostaan energinen ja innostunut ihminen ja se ei ole muuttunut mihinkään. Pidän kuntoani yllä tanssijumpilla ja pilateksella. Olen fyysisesti melko hyvässä kunnossa ja enkä mielestäni erotu negatiivisesti tanssitunnilla hyppiessäni nuorten tyttöjen seassa. Olen tehnyt sitä ikäni ja homma on hallinnassa :-). 

Luonne on ihan samanlainen kuin aina ennenkin, ehkä ikä on tuonut lisää tiettyä rentoutta ja ymmärtämystä muita ihmisiä kohtaan. Kun on kohdannut monia asioita, mustavalkoinen ajattelutapa on väistynyt. Näen asiat yleensä positiivisina ja minulla on erinomainen huumorintaju :-)! Jaksan tehdä asioita ehkä keskivertoa enemmän enkä esim. kärsi jetlagista matkustaessani.

Tuntuu hyvältä, että minulla on mielestäni hyvä ammatti ja vieläpä oma yritys. On upeaa, kun lapset ovat kasvaneet ja ovat jo siirtyneet/siirtymässä opiskelemaan. En jaksaisi enää pikkulapsivaihetta enkä kyllä erityisesti haaveile tulevani lähiaikoina mummoksi! Mieheni kanssa on hyvä olla ja meillä on tasavertainen avioliitto. 

Suren menetettyjä vanhempiani ja on työlästä käydä omaa lapsuudenkotia ja tavaroita läpi. Olisi niin ihanaa, jos vanhempani olisivat elossa! Onneksi on kuitenkin appivanhemmat!

Kaikenkaikkiaan olen elämääni hyvin tyytyväinen eikä minun tarvitse haikailla minkään perään. Suurin osa ystävistäni on kanssani samanikäisiä ja heidän kanssaan elämme samanlaista vaihetta. Mutta nyt on kyllä niin hyväksi juhlittu, että näillä mennään sitten seuraavat 50 vuotta :-)!



2 comments:

  1. Onnea sinulle näin jälkikäteen viiskymppisen rikkomisesta:) Olet kyllä tosissaan todellinen energiapakkaus!

    Vanhempien tavaroiden läpikäyminen on varmasti raskasta ja tunteille käypää touhua niin hyvässä kuin pahassa. Mukavaa kevättä sinulle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos Susanna! Samoin hyvää kevättä sinne Kaliforniaan!

      Delete